janengijsnaarsantiago.reismee.nl

vertrek

We zijn er in de jaren op vooruitgegaan. Toen we ruim twintig jaar geleden samen een rondje IJsselmeer reden hadden we lang niet zo.n goed materieel als deze keer. Tijdens een van die etappes van toen hadden we, compleet met stro, een hele boerenstal voor ons alleen, maar nu dus een hele jeugdherberg.
Gisterenmorgen was er een gezelschap op de been. Zelfs de moeder van Gijs, op hoge leeftijd, was er. Bijzonder en best wel emotioneel, al dat volk voor ons afscheid. Volgens plan dus om tien uur vertrokken. George en Joost mee als hazen. Boven verwachting scheen de zon. Wel best koud maar te doen. Keuvelend en peddelend over de Rijndijk en met het pondje naar Millingen, waar we werden ingehaald door hagel. Op weg naar Kevelaar zouden we nog een paar keer schuilen. Vier seizoenen in een dag. Vergeleken met de meimaand was het bedevaartsoord nu uitgestorven. Stempeltje gehaald bij het het priesterhuis. Café und kuchen in die Hauptstrasse en Martha haalde George en Joost op.
En daar stonden we dan met zijn tweetjes. De Pelgrims. Maar de Heer heeft voor onderkomen gezorgd. Bij gebrek aan reserveringen was de jeugdherberg gesloten. Bellen met het nummer voor bij afwezigheid. Man moest van ver komen en we zijn nu dus seniorenleden en hebben het rijk voor ons alleen. Een hamburger en om acht uur naar bed! Morgen verder.

Ellie

Dag mannen. Erg leuk om jullie verslag te lezen en op die manier mee te reizen met jullie rit naar Santiago de la Compostella. Was het weer zo koud vandaag? En afzien?
Ik hoop dat jullie een onvergetelijk avontuur beleven met mooie natuur, mooie mensen en mooie ervaringen!

Theo

Was gisteremorgen gezellig en emotioneel.
Ik wens julie een goedebedevaart en veel mooi weer, waneer jullie in Frankrijk zijn en veel plezier aan elkaars gezelschap.

rita en bart

Hè boys veel plezier???????????? toilet toi

rita en bart

Natuurlijk bedoel ik toi toi ha ha1