janengijsnaarsantiago.reismee.nl

Toetje

Toetje: Gisteren nog effe richting het einde van de wereld. Vanaf Santiago nog maar een kleine honderd kilometer! Maar, letterlijk, de weg er na toe lag zwaar op de maag. Colletje na colletje in temperaturen van over de dertig graden in de brandende zon.

Deze reis heb ik van het hele buffet geproefd. Wind, regen, kou, sneeuw, hagel en hitte en alle nuances er tussenin. Mijn lief wat wil je nog meer! Het hele palet was aanwezig. Alle kleding die ik bij me had is gebruikt.

Vandaag om een uur of tien dan eindelijk gefinisht in Capo de Fisterra!

Maar ja, er bestaat ook nog zo iets als een extended versie van de Camino en die eindigt in Muxiar, place to be! Dus! Vandaag Nog twintig extra kilometer. Zonder route boekje en op goed geluk langs de kust. Dom, heel erug dom. De boekjes laten je niet voor niets omrijden om te steile hellingen te omzeilen. Dat heb ik geweten! Het werd een grand finale: afzien.

Maar we zijn er en dat is dat.

Ik eindig met het delen van mijn laatste inzicht:

Ruud Lubbe, zanger van de Dijk, dicht in een van zijn liederen: "niet het resultaat telt, maar de speurtocht! "En zo is het maar net. Heerlijk om te zwerven, om op zoek te zijn, en das precies wat ik blijf doen.

Morgen ga ik per bus terug naar Santiago en wacht daar op mijn lief. We hebben samen hier nog een weekje vakantie, waarvan ik, zeker weten, ga genieten.

Henk en Diet, Ria, Thea, Hannie, Wiesje, Herma, Arno, Ton, Theo, Moeder van Gijs, Fred en Agnes, Mariëta, Peter, Anke, Ben, Paulien, Bart, Daisha, Harry, Manon, Joost, Margreet, Angrid, Willempie, uiteraard mijn Lief en alle anderen die meeleefden en reageerden, erg bedankt. Jullie reacties motiveerde me om de stukjes te blijven schrijven. Ik vond het zelf erug leuk om te doen. Ik wist niet dat ik het in me had. Sommige verhaaltjes werden door meer dan twee honderd mensen bekeken. Allen bedankt voor de aandacht.

O ja nog even dit: Het is wat omslachtig om al die foto.s via reismee.nl op te laden. Wat ik doe, deed, is ,s avonds als het even kan/kon afhankelijk van de WiFi mogelijkheden, de foto.s van de dag opladen op de server van goede vriend Harry Smeets.

Als je ze wilt zien en je het niet te omslachtig vindt, installeer dan de app: "Dspfoto". De naam van de server is syrrah, de inlognaam jan en het wachtwoord is ook jan. Je kunt ze ordenen op tijd en plaats. Veel plezier er mee. Er gaat een wereld voor je open!

Dat was het.

Groet.

Reacties

Reacties

Henk en Diet

Jan van harte met je geweldige resultaat.
Groetjes aan je lief en geniet van jullie vakantieweek samen
Als je eventueel het vat gaat/last zwaaien denk dan aan ons.
Tot hoors of ziens xxxx

Daisha

Ik heb genoten van je verhalen, hartelijk bedankt! Geweldig wat je hebt gedaan en je nimmer hebt laten weerhouden om toch maar weer verder te gaan. Zelfs nu dat laatste stuk nog, terwijl de missie al was volbracht.
Je sterke karakter en doorzettingsvermogen zijn aardig op de proef gesteld. Wanneer ik daar een diploma voor zou hebben, zou er een tien met een griffel bovenaan op staan!
Lieve Neef, onze voorouders hebben ons zo'n kracht meegegeven dat niets ons kan weerhouden wanneer we iets willen bereiken. Volgens mij hebben ze op je schouders meegefietst.
Fijne dagen nog daar in dat mooie Spanje, heerlijk genieten van dat alles mag en niets meer hoeft. En dat ook nog met je lief!
Veel liefs,
Daisha

MarieLouise

Wat een prachtige, ontroerende afsluiting Jan. Dank je wel voor het delen van alle ervaringen en emoties. Nu genieten van een welverdiende vakantie samen met Mirjam. Dikke kus

Theo

Gefeliciteerd met het bereiken van je doel.
Je hebt de volle aflaatgedaan en gehaald.
Hoedaf voor jou met dit doorzetings vermogen en verder een mooie vakantie met Mirjam.
Saluut

Ria

Geniet samen van de welverdiende vakantie. De kers op de slagroom van het toetje.

Misschien hebben jullie nog wel zin om samen een eindje te fietsen...........

Menno Marie-Thérèse

Jan, wat hebben we een bewondering voor jouw prestatie!!
De lange weg, waar je zo vurrukkelijk verslag van deed! Dank hiervoor!
Proficiat!
Heb een fantastische week samen!! Tot ziens, M en M.Th

joost geeke

Van harte Jan, lang van gedroomd en nu gerealiseerd.
Een hele fijne afkickweek gewenst!
Hartelijke groeten,
Joost en Geeke

Thea

Wat een prestatie!! Kampioentje!!!
Lekker samen genieten.
Ga n boek schrijven over je ervaringen.Ik ga hem zeker kopen.

marieta

Hoi Jan,breng me een kaars van Santiago de Compostella,aub. Liever van bijeenwas.

Annemarie Esink

Ha Jan,

Ook ik heb genoten van je berichten. Trouw meegelezen, niet eerder gereageerd...wist niet dat het je motiveerde, had anders vast vaker een berichtje geplaatst! Ook via Mirjam natuurlijk wel e.e.a. aan verhalen gehoord! Met alle anderen ben ik uiteraard ook trots op je! Geniet van je week vakantie met Mirjam!

Lieve groet,
Annemarie Esink

Janny harry

Bravo!,,,,,, we hebben genoten van je verhalen .

Petra en wim

er wacht nog een vier voeter op je , die vandaag een heerlijk bad heeft gehad .wij beiden verhugen ons er op , dat jullie weer samen kunnen zijn . veel liefs peet -hannis -wim
Top van je ,eindelijk je bestemming bereikt , wat je altijd al hebwillen doen .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!