janengijsnaarsantiago.reismee.nl

Paters Jan en Gijs

Geloof het of niet we zijn door de zusters van de heilge Elisabeth, fransicanessen met open armen ontvangen. Fransiscus, die van de barmhartigheid. We hadden het zo koud achter Aken, dat we gewoon bij het eerste en beste klooster aanbelden. Gelukkig zijn ze wel wat gewend want het klooster ligt aan de DeutsChe Pilgerweg. Dus deze jongens zitten lekker warm in een kloosterkapel met vooruitzicht op ontbijt.

Gisteren onder Roermond een b&B met maaltijd en wasje en vandaag een dus een Kl oosterkluis. Het was een barre rit vandaag. Door allerlei wegomleggingen hebben we te veel gereden en te veel Kou geleden. Gestempeld bij de kathedraal van Aken en later nog een bij de Jacobus kerk. Die was eigenlijk dicht maar bij de bioladen aan de overkant kregen we de stempel, een appel en een stukje Aachener Printen. We zijn verwend. Bij der laden hebben we nog een tijdje geschuild maar de sneeuw was zo dik dat we besloten er voor vandaag een einde aan te maken. Dus zo belandden we in het klooster. Morgen wordt het weer niet veel beter maar we zien wel. Jullie allemaal een prettige Koningsnacht gewenst.

Paulien

Wat een dag vandaag, laat jullie maar lekker verwennen door de zusters van de heilige Elizabeth , en voor morgen.... Duimen we voor beter weer ????

Willempie

Tjemig pa, kijk je uit met die sneeuw? Wat een rotweer zeg. Het wordt vast beter. Groetjes van ons!

mirjam

Lieve mannen, t is me wat dat weer! Doe voorzichtig en ik zou haast zeggen, erger kan t toch niet worden. Maar hopen en duimen. Hou jullie haaks en ik ben zo trots !! xxx

Marie-Louise

Klinkt wel heel erg heftig. Gelukkig zijn daar de nonnen, heeft ook wel wat :-) Ik steek een extra kaarsje op voor mooi weer. Kus

Marieta

Prachtig! Het wordt een echte pelgrimage, geen fietsvakantie.

Tine

dus je weet nog steeds hoe je de nonnen om je vinger kunt winden?????

Esther

Heren, een goede, leuke en mooie tocht gewenst!!

Theo

Ik heb medelijden met jullie,in het begin al zoveel afzien
het kan alleen maar beter worden en dat wen ik jullie.

Moeder

Hallo Jongens.
Het is hier ook slecht. Ben met de Koningsdag in Duitsland en daar regende het ook. Ik hoop dat jullie het goede weer snel tegen komen en het verder droog houden. Kunnen jullie misschien schrijven via welke plaatsen jullie naar Santiago fietsen??
Heel veel fiets plezier verder ????????