janengijsnaarsantiago.reismee.nl

Champagne staat koud!

Vanmorgen met regen vertrokken vanuit Dun sur Meuse. Wel rekken maar op een gegeven moment moet je gaan. Regenbroek aan. Wat moet je anders? Kunt toch moeilijk de hele dag bij die lieve mensen van de Gite blijven hangen. Ze kwamen overigens uit Leiden en woonden er op de kop af zeven jaren.

Knop om en gaan!

De dagen daarvoor waren ook al geen pretje. Behalve hogere temperaturen hebben we alles gehad. Gisteren, dus niet vandaag, want dat vertel ik zo, zijn we vertrokken we van de camping van au sources de lescheretes. Zeer koud en zeer verkleumd. We dachten op deze camping een goed onderkomen te hebben gevonden na een dag van harde wind (4a5) regen op kop, en heel veel erge kou. Dat viel dus tegen. Onze waardering van die camping is inmiddels op Zoover te vinden. We werden voor 27.50 euri afgescheept met een aftandse kip caravan zonder verwarming maar met licht. Drogen van kleding was niet aan de orde en de taverne die beloofd was gesloten. We konden wel wat biertjes kopen. Gelukkig was er nog een ambulante slager in het dorp zodat we met wat worsten, gehaktballen en een halve ham onze ergste honger konden sussen. Koud en klam in de slaapzak en de volgende dag met de natte spullen weer aan het laatste deel van de Ardennen door. Via Orval door hele erge regen. Onze credential laten stempelen en toen gauw weer weg. Poeh, wat een commerciele bedoeling. Lang hebben we door gefietst, uiteindelijk 95 km. De schade van de vorige dagen weer voor een deel ingehaald en met open armen ontvangen door Bernard en Yvonne.

Daar dus vanmorgen met regen vertrokken. Halleluia, om twaalf brak de zon door en met de wind in de rug de Champagne in. Da,s different koek. Dikke honderd gedraaid en nu in Challon en Champagne met een charmante, creabea hospita. Komen niks te kort en kijken uit naar de dag van morgen. Zon, wind, aangename temperaturen, dag negen, op weg naar Troyes.

Redelijk op schema, 535 km!

groet aan allen.

Ria

Hey Jan en Gijs,

Ja ja pelgrimeren krijg je niet cadeau jongens, je moet er wel wat voor doen....Maar troost je jullie zakken steeds verder af dus je zal de zon steeds vaker tegenkomen!
Wel heel erg jammer dat ik jullie niet ga ontmoeten onderweg. Maar blijkbaar was het voor mij niet het goede moment.
In augustus 2e poging.....
Heel veel plezier en wees voorzichtig!
Groetjes Ria

Theo

Goed zo, toch doorgezet heel erg knap hou de moet er in we leven met jullie mee.
Reken er nu maar op elke honderd kilometer naar beneden is een graaf in temperatuur hoger.

Veel sterkte, ik leef mee.

Diet en Henk

Hoi Jan en Gijs! Wat geweldig dat jullie ondanks sneeuw hagel en regen dapper doorgaan.
gelukkig komt het mooie weer eraan en zullen jullie de kou wel achterlaten.
heel veel fietsplezier en we genieten ervan om mee te mogen gaan