janengijsnaarsantiago.reismee.nl

Yonne, net de Achterhoek maar dan anders

Yonne net de Achterhoek maar dan anders: meer heuvels en grootser. De overeenkomst zit in het mooie coulissenlandschap. Bossen, weilanden en dan hier en daar een huisje (mas) of een dorpje. Het grote verschil echter zijn de glooiingen. Die zijn er niet in de Achterhoek. Poeh. ik wist niet dat ik zo veel moest klimmen. De steilste hellingen geven ze in het routeboekje gewoon niet aan. Waarschijnlijk omdat ze voor de geroutineerde klimmer niet eens de moeite van vermelden waard zijn. Maar met mijn 112 kg is het best afzien. Niet zeuren. Het was een heerlijke dag. Mooie omgeving en een beentje werken. Vanaf de middag zon. Ongeveer negentig kilometer van Troyes (zeg Trois) naar Auxerre. Vanmorgen nog bij de fietsenmaker geweest, nieuwe spaak in het achterwiel en om een uur elf vertrokken. Nu in een soortement logement als senioren tussen de kids. Ben benieuwd of ze dat ook vannacht nog leuk vinden met twee proffesionele snurkers op zaal. O ja ook nog een wasje gedraaid.

Morgen, één van de hoogtepunten, van de tocht: Vezelay. Kleine zestig km van hier. Eerst nog een bezoekje en stempel bij de kathedraal van St. Etienne en dan tijd genoeg om bij Maria Magdelena op bezoek te gaan.

Reacties

Reacties

Paulien

Wat een reis, super stoer van jullie, heel veel plezier morgen en de groetjes aan Maria xxx

Marieta

Voor elke kilo die je weegt moet jij een km per dag fietsen...dus 112 km per dag! Vorige week was winter in Sonsbeek dus geen bezoek naar de moestuin,gisteren en vandaag feestdagen (Paasdagen) maar morgen heb ik van plan om daar te gaan. Ik zal de groetjes aan de rabarber,rucola en de kleine sla van jouw doen. Ze missen je zeker.Ik herinner me toen ik 14 was heb ik op een dag 50 km gefietst zonder training,zonder superfiets dus volgende jaar ga ik ook naar Santiago. Ik ben harstikke jaloers op jullie.

harry

knap hoor! Ben blij dat ik jullie ambitie niet deel! Ligt waarrschijnlijk aan het feit dat mijn hormonenlevel geslonken is tot 1.

Theo

Gelukkig mooi weer enmisschien steiler dan jullie verwacht hebben maar de fiets weer in orde.
Blijf jullie volgen veel succes.

Joost

Knap mannen dat jullie zo'n strak schema aanhouden. Boekje 1 van de route is denk ik bijna uit. Op naar Nevers voor deel 2.
Nu komen ook de mooie plaatsen en hopelijk blijft het weer meewerken. Extra kaarsje opsteken misschien?
Sterkte met de klimmetjes en heel veel fietsplezier.
Groeten, Joost

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!