janengijsnaarsantiago.reismee.nl

Arrivee a Vezelay

Gisteravond in Auxerre in een gezellige Franse kroeg geweest. We ontmoeten in ons hostel Thomas een pelgrim uit Keulen. Reeds 5 weken te voet onderweg. Hij was er al een dag en kende Chez Max zo heet de bar, druk, live muziek en voetbal!!

Vanochtend na ontbijt afscheid genomen en weer op de fiets. Korte dag, 65km, en over jaagpad langs canal du nivernais, heerlijk relaxed fietsen tot de laatste 16 kilometertjes. Maar we merken goed dat we beter in conditie geraken. Zadel is nog het lastigst, zouden wel eens willen missen. Maar ja dat fietst te zwaar.

Gearriveerd in Vezelay, kerk bezoek en stempeltje gehaald. Belangrijke plaats voor pelgrims. Dus Jan de crypte in en veel bekijken. Ik gezellig in de zon met twee brabanders gekletst. We slapen op de camping in een dormitorium, tot nu zijn we alleen.

Jan is naar de vespers, hij moet tenslotte meer aflaten verdienen als ik. Zo wat eten en drinken en weer vroeg onder de wol. Echte wol want we hebben dekens. Morgen bijtijds op pad naar Nevers. Deel 1 van langs oude wegen volbracht. Het weer is fantastisch en blijft enkele dagen zo. Groet aan allen Jan en Gijs

Diet en Henk

Jullie gaan wel lekker ondanks zadelpijn.
Goede reis morgen naar Nevers bid een weesgegroetje voor ons bij Bernadette en voor verlichting aan een bepaald onderdeel